loading...
ایران نیوز
iran news بازدید : 494 یکشنبه 03 مهر 1390 نظرات (3)
10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

خبرگزاری فارس: در میان انواع تجهیزات و سامانه های دفاعی به نمایش درآمده در رژه بزرگ نیروهای مسلح، چند سامانه برای اولین بار بود که میهان این مراسم باشکوه بودند.

خبرگزاری فارس: 10محصول دفاعي كه براي اولين بار در رژه نيروهاي مسلح به نمايش درآمدند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح که روز پنجشنبه طبق روال سنوات گذشته همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس در جوار حرم ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد، میزبان برخی از دستاوردهای مهم دفاعی در حوزه های موشکی، راداری، هواپیماهای بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، پروژه های نبرد هوایی و ... بود که در هم اکنون در یگان های رزم سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بکارگیری می شوند.

موشک های سجیل، قدرF، قیام، شهاب یک، زلزال، نازعات، S200، نور، کوثر، نصر، ناوشکن جماران، ناوچه سینا، شناور تندروی ذوالفقار، رادارهای نبو، کاستا، مطلع الفجر، پروژه های هوایی سجیل، قائم، یاسر، قدر، ریتارد، عصر67، قاصدک و بمب های هوشمند قاصد 3، زیر سطحی غدیر، تانک رخش و شبدیز، نفر براق و ... از جمله تجهیزاتی بود که در این رژه به نمایش درآمدند.

اما در این میان تعدادی از دستاوردهای مهم دفاعی نیز برای اولین بار بود که در رژه بزرگ نیروهای مسلح حاضر می شدند که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

iran news بازدید : 474 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (1)
يك افسر باتجربه آمريكايي كه سابقه فعاليت در 3 شهر بزرگ آمريكا را دارد به عنوان مشاور ارشد نخست‌وزير انگليس منصوب شد و قرار است براي برخورد با معترضان به شيوه آمريكايي ماه آينده به انگليس بيايد.

به گزارش مانيتورينگ فارس به نقل از شبكه بي‌بي‌سي، در پي تشديد اعتراضات مردمي در انگليس، مقامات اين كشور "بيل براتون " رئيس پليس بازنشسته آمريكايي را به عنوان مشاور ارشد "ديويد كامرون " نخست وزير انگليس منصوب كردند.

بنا بر اين گزارش، براتون كه سابقه فعاليت در 3 شهر نيويورك، بوستون و لس‌آنجلس را دارد قرار است ماه آينده با كامرون و ديگر مقامات ارشد انگليسي ديدار و گفت‌وگو كند.

براتون بحران بي‌سابقه در انگليس را يك موضوع پيچيده دانست كه نمي‌توان انتظار بهبود سريع اوضاع در اين كشور را داشت.

وي با اشاره به تماس تلفني نخست‌وزير انگليس با وي تصريح كرد كه كامرون اوايل صبح امروز از من بابت قبول اين مسئوليت تشكر كرد و من از اين فرصت به دست‌آمده به نحو احسن استفاده خواهم كرد.

ديويد كامرون قرار است احكام مقابله با دستگير‌شدگان را به شيوه آمريكايي تعميم دهد و بر اين اساس معترضاني كه در دادگاه محكوم شده‌اند از حضور در برخي مكان‌هاي عمومي شهر و در برخي ساعات روز منع شوند.

اين حكم كه پيش از اين درباره نوجوانان و جوانان انگليسي اعمال مي‌شد قرار است در مورد كودكاني نيز كه محاكمه مي‌شوند، اجرا شود.

پيش از اين "ديويد كامرون " در نظر داشت تا از "بيل براتون " افسر با تجربه آمريكايي براي انتصاب در سمت پليس متروپوليتن استفاده كند اما با مخالفت "ترزا مي " وزير كشور انگليس مواجه شد.

اخبار انتصاب احتمالي براتون در حالي منتشر شد كه "سر پل استيونسون " رئيس پليس لندن در پي رسوايي شنودغيرقانوني نشريه "رابرت مردوخ " و افشاي رابطه پليس با امپراطوري رسانه‌اي و از سمت خود استعفا كرد.

براتون كه به دليل مبارزه با جرائم در دو شهر مهم آمريكا همواره مورد تمجيد قرار گرفته و پس از شنيدن اين پيشنهاد ابراز خوشحالي كرده است.

اما خانم مي با اين ايده كه سنت ديرينه انگليس در خصوص خدمت شهروندان انگليسي در پليس اين كشور را زير پا مي‌گذارد، نظر مساعدي ندارد.
iran news بازدید : 445 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (1)
مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] با اشاره به خسارت‌هاي هنگفت شركت‌هاي هواپيمايي، از سران بحرين خواست تا در تصميم خود در تعليق پروازها به دو كشور ايران و عراق بازنگري كنند.

به گزارش فارس، «سامر المجالي» مدير اجرايي شركت هواپيمايي خليج [فارس] اعلام كرد كه اميدوار است تصميم ممنوعيت سفر به ايران و عراق لغو شود.

روزنامه الوسط بحرين با اعلام اين خبر نوشت كه مقامات بحرين در ابتداي اعتراضات مردمي در اين كشور در فوريه گذشته، به دليل مواضع ايران و عراق، پرواز به اين دو كشور را ممنوع كرده است.

سامر المجالي به الوسط گفت: ما با دولت بحرين در اين خصوص دائم در تماس هستيم. دولت وضعيت سياسي و امنيتي را ارزيابي مي‌كند و تصميم‌گيري در اين خصوص با دولت است.

المجالي افزود: مقاصد سفرها، يك شبكه تجاري بزرگ است. مقصدهايي مانند عراق و ايران هم شاهد اقبال گسترده‌اي است. دلايل زيادي مانند دلايل تجاري، ديني و گردشگري براي سفر به اين دو كشور وجود دارد.

دولت بحرين همچنين به دليل آنچه دخالت لبنان در امور داخلي بحرين توصيف كرده بود، پروازها از بحرين به لبنان و بالعكس را متوقف كرده بود ولي پس از رايزني ميان دو كشور، اين پروازها چند ماه بعد از سر گرفته شد.

* شركت‌هاي هواپيمايي: خسارت و زيان ما بشدت زياد است

از طرف ديگر روزنامه الوسط اعلام كرد كه صاحبان دفاتر مسافرتي و گردشگري اعلام كردند كه از زمان اتخاذ تصميم تعليق پروازها به عراق و ايران «شركت‌هاي هواپيمايي بيشترين خسارت را ديده‌اند».

اين شركت‌ها اعلام كردند كه «سال‌هاست هتل‌ها و مكان‌هاي سكونت در عراق و ايران اجاره مي‌شود و مبالغ پرداختي كه در شش ماه اخير پرداخت شده است همه به زيان تبديل شده است.

همچنين «عمر الخنيزي» مدير اجرايي شركت مسافرتي الخنيزي با بيان اينكه «بيشترين ضرر متوجه شركت‌هاي هواپيمايي است» تصريح كرد: 5 ماه گذشته است و ما نمي‌دانيم سرانجام ممنوعيت سفر به ايران و عراق چيست. اين دو كشور در گردشگري و امور ديني بيشترين مسافر را دارند.

وي تاكيد كرد كه «در عراق چهار مقصد بغداد، اربيل، نجف و بصره است و در ايران نيز مجموع پروازها به چهار مقصد مشهد، شيراز، تهران و اصفهان است كه در هفته 5 پرواز به شيراز، 7 پرواز به تهران و يكي به مشهد و يكي نيز به اصفهان انجام مي‌شد در حالي كه مجموع پروازهاي به عراق نيز در هفته 36 پرواز بود.
iran news بازدید : 419 شنبه 22 مرداد 1390 نظرات (0)
يك نشريه آلماني نوشت كه عربستان با امتياز كنسرسيومي تسليحاتي در آلمان، ساخت نوعي اسلحه را آغاز مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از نشريه آلماني "كونتراست "، كارخانه ساخت تسليحات دولتي در عربستان(MIC) با امتيار شركت (Heckler & Koch) اقدام به ساخت نوعي اسلحه به نام (G-36) خواهد كرد.

بر اساس اين گزارش، اين شركت كه قصد دارد اين تسليحات را به فروش برساند، هم اكنون در يك نمايشگاه تسليحاتي نيز حضور دارد.

در اين مورد "گرنوت ارلر " از اعضاي حزب سوسيال دموكرات آلمان اين رويداد را به عنوان "واقعه‌اي بسيار ناراحت كننده " ارزيابي كرد و گفت:هنگامي كه سلاح‌هاي آلماني كنترل نشده در بازارهاي جهاني قرار مي‌گيرند، چنين موضوعي اقدامي شديد عليه خط‌مشي است كه مباني اعطاي امتياز توسط آلمان را تعريف مي‌كند. وي از پارلمان آلمان خواست تا چنين موضوعي را مورد بررسي قرار دهد.

"يان وان آكن " از حزب چپ نيز در انتقاد از چنين اقدامي گفت: چنين امتيازي نبايد اعطا شود چرا كه ديگر نمي‌توان كنترلي بر اين كارخانه تسليحاتي داشت.

بنابر خط‌مشي كه دولت وقت آلمان در سال 2000 تدوين كرده بود اعطاي امتياز توليد سلاح ممنوع اعلام شده بود و بنابر آن بايد هر گونه خريد تسليحات از آلمان و يا دريافت امتياز از اين كشور كتبا تائيد شود.

تعداد صفحات : 33

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 475
  • بازدید ماه : 448
  • بازدید سال : 2,309
  • بازدید کلی : 933,470